Energy balls - Proteine dieet - Mama ABC

Zou het proteïne dieet helpen?

Share Button

Yap, het schijnt nog altijd niet langdurig te lukken mijn afval-race. Voorlopig is het eerder een slakkengang, of ja eigenlijk niet want na het midweekje Kronenburg ging de weegschaal wel pijlsnel de verkeerde richting uit. Aaaaaargh, ik ben zo gefrustreerd. Ik begon dan met goede moed opnieuw aan weight watchers maar ook dat scheen niet te lukken. Ik ben er meer dan klaar voor om af te vallen maar blijkbaar toch niet. Dit kan allerlei redenen hebben maar ik heb niet het gevoel dat ik de tijd heb om die redenen te ontdekken. Ik wil gewoon NU afvallen, maar zo werkt het blijkbaar niet. Ik ben serieus andere opties aant overwegen. Ik weet dat weight watchers bij mij helpt maar dan moet ik wel gestart raken en dat lukt me blijkbaar niet.

Energy balls - Proteine dieet - Mama ABC

Proteïne dieet

Ik weet ook dat een proteïne dieet goed kan werken, dat hoeft niet ongezond te zijn. Ik zeg dat er meteen bij want dat is wat mensen vaak denken dat een proteïne dieet ongezond is. Wel, dat is dus niet zo, als je gebruik maakt van goede voedingsmiddelen en eventuele hulpmiddelen is dat perfect haalbaar én gezond. Ik twijfel nog, ik weet dat het werk maar ik twijfel nog omdat het voor mij in het begin toch wel een investering is in de goede producten. Ik weet wel dat je deze niet blijvend nodig hebt. Een proteïne dieet bestaat namelijk uit bepaalde fase’s.

Fase 1 Powerstartfase

Tijdens deze fase nuttig je alleen eiwitmaaltijden. Deze vul je aan met toegestane groenten, multivitaminen en vijf hoogwaardige eiwitsupplementen. Koolhydraten zijn niet toegestaan. Het is belangrijk om tijdens deze fase genoeg water te drinken zodat de vrijgekomen afvalstoffen tijdens de vetverbranding makkelijk afgevoerd worden. Gedurende fase 1 raak je 50% van je overgewicht kwijt.

Fase 2 Combifase

In fase 2 ga je de eiwitmaaltijd die je ’s avonds nuttigt vervangen door een normale maaltijd. Deze maaltijd bestaat uit vis of vlees en groenten. Als je deze fase goed opvolgt, verlies je 30% van je overgewicht.

Fase 3 Overgangsfase:

Gedurende deze fase van het dieet mag je weer koolhydraten en suikers binnenkrijgen. Brood wordt namelijk onderdeel van je ontbijt en je verliest 15% van je overgewicht.

Fase 4 Gezondgewichtfase:

Tijdens deze laatste fase van het eiwitdieet vervalt ook het lunchproduct en maak je de overgang naar volledig normale voeding. Je blijft wel eiwitrijke tussendoortjes gebruiken. Gedurende deze fase verlies je de laatste 5% van je totale overgewicht. Je lichaam went weer aan een normaal voedingspatroon waarbij de hoeveelheid koolhydraten, vetten en eiwitten in balans moeten zijn.

Heb jij ervaring met het proteïne dieet?

Veel liefs,
Sofie

Share Button

There are 6 comments Reageer!

Reageer!

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

  
Please enter an e-mail address